PROJECTES

L’INSTITUT DE VIC CELEBRA LA 3ª EDICIÓ DEL CONCURS LITERARI!

Com ja sabeu, l’alerta sanitària en què estem immersos ha alterat la normalitat acadèmica d’ençà del 13 de març. Per això ens veiem obligats a adaptar, també, la tercera edició del Concurs literari a la nova situació. 

Es mantenen les bases 1 (llengües i originalitat), 2 (una obra per categoria), 3 (temàtica), 4 (categories), 5 (extensió), 6 (format) i 10 (premis). 

La resta de bases es veuen alterades com es detalla a continuació: 

7. Les obres (on només hi constarà el pseudònim al marge superior dret) s’enviaran a l’adreça de correu electrònic següent: ampainstitutdevic@gmail.com

A la capçalera només hi figurarà Concurs i la categoria (per exemple, un/a alumne/a de 2n d’ESO que es presenti a poesia escriurà Concurs / Poesia / 1r i 2n d’ESO ). 

La plica amb les dades de l’autor/a es recollirà i es presentarà a la Consergeria quan el centre torni a obrir. 

8. La data límit de lliurament s’amplia fins al dijous dia 23 d’abril

9. El jurat estarà format per professors dels departaments de llengües i per membres de l’AMPA, i premiarà un màxim de dues obres per categoria. El lliurament de premis es decidirà quan el centre torni a obrir. Qualsevol altra incidència no prevista quedarà subjecta a criteri del jurat segons les circumstàncies. 

ÈXIT EN L’ORGANITZACIÓ DEL PROTOCOL DE L’ACTE DE PRESENTACIÓ DEL CONVENI PER AL PLA ESTRATÈGIC DE L’FP

“Els alumnes de comerç i màrqueting col·laboren conjuntament amb els alumnes d’alimentària”

El passat divendres 10 de gener de 2020 els alumnes de segon de màrqueting i publicitat, juntament amb els alumnes d’activitats comercials en l’àmbit logístic de primer, van treballar conjuntament per organitzar i preparar tot el protocol de l’acte de la presentació del conveni per al pla estratègic de l’FP, realitzat a la sala Gernika del centre.

El conveni es va signar entre el Departament d’Educació, el Consell Comarcal d’Osona i Creacció.

En l’acte hi va participar el Director de l’Institut de Vic el Sr. Cristòfol Estrella, el Sr. Joan Carles Rodríguez, President del Consell Comarcal d’Osona i el Sr. Joan Lluís Espinós, Director General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

També hi van  assistir les direccions dels Instituts d’FP de la comarca d’Osona, la inspecció dels SSTT del Departament d’Educació a la Catalunya Central, la coordinadora d’Ensenyaments Professionals a la Catalunya Central, el prospector d’FP Dual a la Catalunya Central i persones i/o entitats que formen part del pla estratègic de l’FP d’Osona.

Els alumnes de segon de Màrqueting i Publicitat van organitzar tot el protocol de l’esdeveniment, mentre que l’alumnat de primer d’activitats comercials, van fer de tècnics de protocol durant l’acte i  finalment,  els alumnes de grau mig d’Elaboració de productes alimentaris, van preparar el càtering pels convidats i membres del centre educatiu.

En resum, fou un èxit pels alumnes que van poder participar en l’experiència d’organitzar i planificar un acte d’aquestes característiques.

UN GRAN ÈXIT EN EL PROJECTE DE MÀRQUETING I HIGIENE BUCODENTAL

El passat dimecres dia 20 de novembre, els alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat van fer una presentació sobre el Màrqueting als alumnes de segon d’Higiene Bucodental que va finalitzar amb una activitat. Durant la presentació es va parlar de què és el màrqueting, quins són els seus objectius i quins tipus hi ha, la psicologia dels colors, els diferents tipus de tipografies, entre d’altres. 

En acabar la presentació es va realitzar l’activitat que consistia en la creació d’un logotip per a una empresa enfocada a un públic objectiu concret. Es va dividir la classe en 4 grups i cadascun va haver de crear el seu logotip d’acord amb el tipus de públic al qual anava dirigit. En aquesta ocasió, es va escollir un públic de persones grans, de luxe, infantil i de públic en general. Aquests van ser els resultats: 

Aquest taller es va organitzar amb l’objectiu de ser didàctic i beneficiós per ambdós cursos, i així aprendre un de l’altre. Els alumnes asseguren haver-s’ho passat molt bé, i han agraït aquesta proposta tan educativa. Properament els alumnes d’Higiene seran els que hauran de realitzar una xerrada als alumnes de Màrqueting.


TREBALLEM ELS VALORS!

El alumnes d’Activitats Comercials de 1er, que tenen com a tutora la Montse Compte, el mes passat de Novembre, van realitzar una activitat relacionada amb els valors.

L’activitat constava de 7 punts, els 6 primers es feien en un full, el qual els hi era entregat per la seva tutora, i feien referència a com es veien ells mateixos; mentre que l’últim feia referència a com et veien els altres, i s’havia de fer en un full a part per tal de ser entregat a la persona corresponent.

L’objectiu d’aquesta activitat era que els alumnes fossin més conscients de quina és la imatge que projecten, per tal de descobrir aspectes positius que desconeixien, i així ser la millor versió d’un mateix.

PROJECTE DE MOSTREIG I ANÀLISI D’UN RIU

Els alumnes del CFGS de laboratori d’anàlisi i control de qualitat han desenvolupat un projecte per fer el mostreig de sòlids i líquids d’un riu i el posterior anàlisi d’aquestes mostres.

A principis de novembre, els alumnes van iniciar el projecte en grups de 3 o 4 decidint en quin tram de riu es centrarien i definint les àrees de mostreig perquè fos representatiu. Van elaborar un pla de mostreig, a l’igual que tots els registres que necessitarien el dia de la sortida. Com que són molt treballadors, paral·lelament van preparar uns  procediments normalitzats de treball (PNT) per analitzar diferents paràmetres en les mostres que agafarien al riu.

El 15 de novembre, van fer la sortida al riu. Tot i el fred gèlid, i l’absència del sol, van agafar tots els equips, les motxilles, la roba d’abric i cap al riu falta gent. Van portar a la pràctica amb molt d’èxit tot el que havien preparat tant per prendre mostres sòlides de sòls, com per agafar mostres líquides del riu. I no es van oblidar d’anotar-ho tot en els fulls de registre que havien preparat.

Un cop recuperats del fred, a partir del 18 de novembre, als laboratoris de l’institut, han demostrats les seves habilitats d’analistes. Han realitzat els anàlisis de clorurs, de matèria oxidable, de duresa, d’alcalinitat, d’humitat i de granulometria  amb una gran professionalitat.

PROJECTE GASTRO MARKET

Els alumnes de 2n de Màrqueting i Publicitat de l’Institut de Vic estan preparant el projecte GASTRO MARKET que es celebrarà el dijous 20 de desembre a l’Institut de Vic.

El GASTRO MARKET és un acte adreçat a l’alumnat de la família de comerç , on es podrà degustar cuina de diferents països del món, i gaudir de les diferents cultures.

En l’event es podrà degustar cuina típica catalana, italiana, marroquina, francesa, espanyola, mexicana i d’Estats Units.

L’alumnat de 1r curs de Indústries alimentàries de l’Institut de Vic, és el responsable de l’elaboració del càtering.GASTROMARKET


Projecte Black Friday

Els alumnes de primer curs dels CFGM d’Activitats comercials (CM10) i Activitats comercials d’àmbit logístic (CM12) van participar en el projecte BLACK FRIDAY el passat 23 de novembre.

La Sala Guernica de l’Institut de Vic es va omplir de bat a bat amb les botigues creades pels mateixos alumnes.

Cada grup d’alumnes va escollir un tipus de producte  a vendre, i en va fer  la promoció, la cartelleria, l’anunci publicitari (per televisió i ràdio), la simulació de venda a clients, etc.

El propòsit del projecte era potenciar la creativitat, el treball en grup, la capacitat de venda i comunicació, i organitzar i desenvolupar la feina encomanada en el temps establert.

Va ser un acte ple de bons moments, i el resultat de tota una setmana de feina. La valoració que en van fer els alumnes va ser molt positiva.

BLACK FRIDAY

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑