Curs de cuina de Nadal per a famílies de l’AMPA


Abans de Nadal vam tenir el goig de fer el CURSET DE CUINA NADALENCA AMB TÈCNIQUES I PLATS ORIGINALS amb en Ferran Basullas Roma, cuiner professional i professor i la Carme Rovira, cap del Departament d’Indústries Alimentàries de l’Institut de Vic.

CANELÓ TÈBI DE CARBASSÓ FARCIT DE BRANDADA DE BACALLÀ

RISSOTO DE BOLETS

CANELÓ DE BUTIFARRA I CAMAGROCS

XAI A BAIXA TEMPERATURA AMB PURÉ DE PASTENAGA I ROMANI I LA SEVA PRÒPIA SALSA

SACHER AMB MELMELADA DE FRUITES DEL BOSC

Bones festes i bona teca per a tothom!

Sortida planta envasadora de llet Pascual a Gurb


Fa uns dies vam visitar amb els alumnes de primer del cicle formatiu d’elaboració de productes alimentaris la planta envasadora de llet de Calidad Pascual  ubicada a Grup.


Vam rebre coneixements de: gestió comercial, emprenedoria familiar, tecnologia d’envasament i embalatge, teoria sobre la producció de llet, benestar animal i controls de qualitat lleter, màrqueting i diversificació de productes.

Després de la sessió a la sala d’actes de l’empresa, vam veure les instal·lacions de la fàbrica i vam poder degustar alguns dels productes Pascual. Voleu veure el primer disseny d’envàs “tetrapack” Pascual?

Moltes gràcies per la vostra atenció! Sempre és beneficiós aprendre sobre el propi terreny i a la nostra comarca.

Pràctica d’estandardització d’hidròxid de sodi

El dia 5 de desembre els alumnes del CFGS de laboratori d’anàlisis i control de qualitat van realitzar una pràctica ben interessant: un anàlisis volumètric d’estandardització de d’hidròxid de sodi. Què és això? Doncs l’aplicació d’una tècnica clàssica per l’anàlisi química.
Per fer-ho van preparar i etiquetar dissolucions d’hidròxid de sodi, van realitzar el muntatge amb un suport i una bureta i per acabar van fer la valoració de la mostra fins observar el canvi de color de transparent a lila. Deixant-ho al final, tot ben net i endreçadet!!
I com a autèntics futurs professionals, van acabar fent els càlculs necessaris per donar el resultat de l’anàlisi i presentant un informe. Què bé que treballen els alumnes de laboratori!!

PROJECTE VALORS

El alumnes d’Activitats Comercials de 1er (CM10) , van treballar a tutoria els valors.

L’objectiu del projecte era que els alumnes reflexionessin sobre els seus punts forts, febles i en quina persona es volien convertir. També, se’ls va demanar que pensessin en què havien de fer per a convertir-se en aquesta persona que volien ser.

I un cop fet aquest anàlisi personal, es convidava a cada alumne a reflexionar sobre quins aspectes positius veien en cadascun dels seus companys.

L’objectiu d’aquesta activitat era que els alumnes fossin més conscients de quina és la imatge que projecten cap a fora, així com identificar els trets positius de la seva personalitat, per tal de descobrir aspectes positius que desconeixien, i ajudar-los a convertir-se en la millor versió de si mateixos.

L’activitat va ser un èxit !!

Els alumnes de Màrqueting i Higiene bucodental realitzen una activitat conjunta de profit

El passat dimecres dia 20 de novembre, els alumnes de segon curs de Màrqueting i Publicitat van fer una presentació sobre el Màrqueting als alumnes de segon d’Higiene Bucodental que va finalitzar amb una activitat. Durant la presentació es va parlar de què és el màrqueting, quins són els seus objectius i quins tipus hi ha, la psicologia dels colors, els diferents tipus de tipografies, entre d’altres. 

En acabar la presentació es va realitzar l’activitat que consistia en la creació d’un logotip per a una empresa enfocada a un públic objectiu concret. Es va dividir la classe en 4 grups i cadascun va haver de crear el seu logotip d’acord amb el tipus de públic al qual anava dirigit. En aquesta ocasió, es va escollir un públic de persones grans, de luxe, infantil i de públic en general. Aquests van ser els resultats:

Logotips creats pels alumnes de segon de Higiene Bucodental.

Aquest taller es va organitzar amb l’objectiu de ser didàctic i beneficiós per ambdós cursos, i així aprendre un de l’altre. Els alumnes asseguren haver-s’ho passat molt bé, i han agraït aquesta proposta tan educativa. Properament els alumnes d’Higiene seran els que hauran de realitzar una xerrada als alumnes de Màrqueting.

Sortida TV3

Els alumnes de segon de màrqueting i publicitat i segon de IMM (International Marketing Management) van anar a visitar les instal·lacions de TV3 per tal d’aprofundir i treballar el mòdul professional de mitjans i suports de comunicació

Els van convidar a veure els platós de la TV, les sales de control, l’atrezzo necessari, i el seu funcionament general, i a l’hora els explicaven què és TV3 i què representa.

Els estudiants van visitar la redacció, que es on es redacten, verifiquen, reben,… totes les notícies que es retransmeten per els diferents canals, així com també les Sales de control del mitjà de comunicació. Van conèixer de primera mà també els platós, les unitats mòbils i els magatzems on guarden tot el material que s’utilitzarà.
El departament tècnic i de comunicació va ser qui va resoldre dubtes dels alumnes.
Un dia fantàstic per comprovar la meravella que fa girar l’engranatge i realització de qualsevol programa.

Confecció de sabons

Pràctica De confecció de sabons de glicerina dels alumnes de primer del CFGM Farmàcia i Parafarmàcia

És fàcil començar el post fent una metàfora, i explicant-vos que les alumnes i els alumnes de farmàcia i parafarmàcia han decidit acabar amb la brutícia netejar-ho tot.
.
.
🧼🧽🧼🧽🧼🧽🧼🧽🧴🧴🧴🧼
.
.
I si entenguéssim la brutícia com: insolidaritat, injustícia, egoïsme barbàrie.. Etc.. ⁉️⁉️
.
.
Caram, aleshores aquests sabons de glicerina serien màgics i cotitzarien 💸💷molt amunt en els mercats mundials..
.
.
De moment, deixarem que els nostres estudiants continuin practicant, i gaudint d’aquestes pràctiques tan xules que els hi proposa el seu equip docent… Que d’una bona pràctica en pot sorgir l’impossible

Jornada de convivències


I aquí tenim els nostres alumnes de sanitat, jolius i esportius, fent una cursa d’orientació a la ciutat dels sants, organitzada pel consell esportiu d’Osona, per conèixer milor l’entorn, per conèixer’s millor a si mateixos i a la vegada a la gent que tenen al seu voltant.
.
.
Perquè avui, i en un futur molt pròxim, el treball en equip i la cooperació entre iguals a la feina serà clau de volta del seu èxit professional. I no oblidem, que el seu triomf laboral serà tenir cura de la salut de les persones, cosa difícil d’aconseguir si no aconsegueixen anar tots a la una.
.
.
Dimarts passat aquests nois i noies es van “patejar” tot Vic, però tal i com es veu a les fotos ho van fer amb il·lusió i amb un somriure a la cara que va derivar en riallada pura en segons en quins punts de la cursa. I això és el que volem: que mantingueu viu aquest esprit durant els anys que romangueu al centre i si pot ser durant tota la vida professional i no professional‼️

29/11/2019

ENTREVISTA ALUMNES IMM “International Marketing Manegement”


L’ IMM és un programa organitzat per 5 institucions Europees : Itàlia, Portugal, Holanda i Espanya (Vic i Lleida). On els estudiants tenen l’oportunitat de cursar el grau de Màrqueting i Publicitat fent una estada semestral a cada país. Si aquests cursen un últim any a la Universitat de Portugal, tenen la possibilitat de ser graduats en International Business Marketing and Management, un grau reconegut a nivell europeu.


La formació s’imparteix únicament en llengua anglesa, fet que suposa una gran oportunitat per aquests estudiants, ja que a part de millorar els coneixements de l’idioma, s’especialitzen en aquest camp. Aquest curs els estudiants que han participat dins d’aquest projecte són; Chiara Greselin, David Monopoli, Gianluca Pin, Kristian Girne, Luca Mosconi, Martina Mangili, Martino Sbrozzi, Nicola Ceresoli, Sveva Gazzola i finalment l’alumne del nostre Institut, Nil Priego.

Nom, edat, nacionalitat, formació i idiomes, descriure’s en 3 adjectius

Estudio International Business, Marketing and Management. Parlo; Italià, Espanyol, Anglès, una mica de Francès i Alemany. Em descric com a creativa, positiva i ambiciosa.

Sveva, 20 anys. Itàlia.

Em dic Nicola, tinc 20 anys, sóc italià i estudio Negoci Internacional en Gestió de Màrqueting, parlo anglès, italià, espanyol i una mica de francès. Em puc descriure a mi mateix com a algú que prefereix actuar en comptes de pensar i això pot ser bo per què no perds temps però a la vegada dolent per què potser has de pensar una mica més abans de fer coses importants, però de moment em va força bé.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia

Em dic Nil Priego tinc 20 anys, i visc a Vic. He estudiat Batxillerat econòmic i un curs de programació a la UVIC. Parlo; Català, Castellà, Anglès i Italià. Em considero una persona sociable, intel·lectual i ambiciós.

Nil Priego, 20 anys, Vic.

Què t’ha portat a estudiar màrqueting i publicitat?

Quan vaig acabar els meus estudis, vaig començar a treballar durant dos anys. En aquest temps vaig començar a mirar-me les coses des de la perspectiva del treballador en comptes de l’estudiant i vaig entendre com el món dels negocis funciona. Així que vaig decidir introduir-m’hi una mica més en la situació no només des de la posició de treballadora, sinó que també estudiant sobre màrqueting, empreses i qui sap, potser algun dia tindré la meva pròpia empresa.

Chiara Greselin, 22 anys, Itàlia.

Sempre he tingut passió per a comunicar-me amb la gent, i sempre m’ha cridat l’atenció el món del màrqueting. L’he volgut explorar perquè penso que tinc potencial.

David Monopoli, 20 anys, Itàlia.

M’agrada treballar dins d’un context internacional, aprendre altres idiomes, i viatjar.

Gianluca Pin, 25 anys. Itàlia.

A què et vols dedicar quan acabis?

M’agrada molt el món de la moda i la tendència, així que segurament m’enfocaré i m’espacialitzare dins d’aquest àmbit.

Kristian Girne, 20 anys, Lleida.

Busco treballar per una companyia de productes de bellesa o per la Renault, de fabricant de cotxes. Vull treballar en el sector del màrqueting, fent anuncis o en la renta d’empreses.

Luca Mosconi, 20 anys, Itàlia

Quan acabi els meus estudis, voldria treballar per una empresa internacional, perquè m’encanta treballar a l’estranger i poder expandir les fronteres.

Martina, 20 anys. Itàlia.

Descriu què és  l’IMM. Descriu-ho en 4 adjectius

Quatre adjectius per l’IMM… exclusivitat, car, són els estudis perfectes per a una persona com jo que vol viatjar, que no vol estudiar tan sols amb llibres, que vol practicar, i aprendre fent coses no només estudiant, és a dir, un curs molt més pràctic. En resum ho descriuria com a car, exclusiu pràctic i multicultural.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia

Si ho tinc que descriure en quatre adjectius diria que és Innovació, Internacional òbviament, una experiència increible  i valuós, perquè pot ser el treball del meu futur.

Sveva, 20 anys. Italia.

l’IMM agafa els estudiants i els converteix en professionals i introduint-los al el món laboral. El descriuria com a pragmàtic, intel·ligent, acollidor i enriquidor.

David Monopoli, 20 anys, Itàlia.

Quin avantatge creus que tindràs davant dels teus companys que segueixen estudiant al teu antic institut?

Practiques idiomes, tothom parla anglès així que pots millorar-ho. Aquí estic parlant espanyol, m’encanta aquest idioma. Sempre he estudiat espanyol i m’agrada poder estar aquí a Espanya practicant-lo i espero aprendre portuguès quan anem a Portugal. Crec que aquest és l’avantatge principal d’estar en un altre país, és clar has d’agafar les teves pròpies responsabilitats encara que viatgis acompanyat. No tens als pares fent el dinar, has de manejar els teus diners i crec que aquest curs et permet créixer molt a nivell personal.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia

Primerament, sempre estic acompanyat i movent-me. els meus companys a Itàlia potser aniràn a Barcelona quatre dies en tota la seva vida, però jo m’hi passaré tres mesos. Podré dir que he viscut sis mesos als Països Baixos, això et permet ser més competent, saber més sobre el país en el que et quedes un temps. Agafes el cotxe, et mous, sempre estàs a llocs diferents.

Martino Sbrozzi, 20 anys, Itàlia

Avançar el nivell d’anglès, conèixer més altres països i la seva cultura, he après a moure’m més. Tenir una visió molt més extensa de la que tenia.

Nil Priego, 20 anys, Vic

Quina experiència t’enduus de cada país visitat fins ara?

De moment he viscut a Itàlia, als Països Baixos i a Espanya. A Itàlia vivia amb els meus pares, així que va ser molt diferent als altres trimestres, on hi tenia la meva vida, la meva zona de confort. El segon trimestre, viure als Països Baixos va ser un gran canvi per a mi. A Itàlia quan acabava les classes anava amb els meus amics, anava a casa i potser la mare m’havia fet el menjar però als Països Baixos va ser completament diferent. La part més difícil d’allà va ser el temps, feia molt fred, plovia molt i hi havia molt de vent. Allà anava a l’escola i a tot arreu en bicicleta així que em trobava en la situació en la que plou però has d’anar a l’escola per què tens una presentació que realitzar per exemple. Passés el que passés em posava la meva jaqueta i la bufanda i anava totalment mullada però no importava, has de trobar la manera d’evitar aquest problema.

Chiara Greselin, 22 anys, Itàlia

Itàlia és el país on sempre he viscut, d’Holanda m’enduc nous amics de nacionalitats diferents i sobretot aprendre a solventar problemes que ens plantejaven. Penso que va ser una molt bona experiència.

David Monopoli, 20 anys, Itàlia.

Per exemple, d’Itàlia les persones i la seva personalitat. A Holanda em va agradar molt la gran varietat de gent i la Universitat. I d’aquí m’agrada molt l’ambient i la festa.

Kristian Girne, 20 anys, Lleida. 

Que és el que més t’ha agradat de la nostra terra?

M’ha agradat l’acollida del professorat i l’institut en general i la cultura.

Gianluca Pin, 25 anys, Itàlia.

El clima és increïble comparat amb el dels Països Baixos on sempre fa fred, plou o vent. També el menjar és molt més bo que als Països Baixos i penso que la gent d’aquí son molt similars als italians en la manera d’actuar. En els Països Baixos, la gent era molt més distant i freda en la manera d’interactuar, potser et presentaves i ningú et contestava.

Luca Mosconi, 20 anys, Itàlia.

M’agrada l’estil de vida relaxat que teniu, us ho preneu tot en calma, en Itàlia no som tan relaxats, però m’agrada.

Martina, 20 anys. Itàlia.

Quines activitats (a part de classes) heu fet aquest mes de setembre i octubre?

Vam anar a visitar Amazon, la Fageda i ens van fer una visita guiada per TV3 amb l’institut.

Martino Sbrozzi, 20 anys, Itàlia

Visitem pobles interessants d’Espanya, sobretot de Catalunya. Hem estat a França en un dia de viatge a la frontera. Un cap de setmana vam anar a Alacazar, un poble petit d’Aragó. Res en especial, hem estat viatjant a llocs propers del país.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia

Durant el temps lliure visitem llocs que ens interessen, per exemple les universitats.

Gianluca Pin, 25 anys, Itàlia.

Al acabar tens pensat fer un any més per així tenir el grau universitari? De quina universitat? A quins països serà reconegut el grau?

Si, he estat pensant en això, sobretot en tornar als Països Baixos, realment em va encantar aquell ambient d’universitat. Així que he pensat en tornar allà però el problema és que als Països Baixos t’has d’estar per lo menys dos anys per aconseguir el diploma. Potser faig dos, tres anys allà després faig un any més per aconseguir el màster.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia.

Ho he estat pensant molt, he investigat més en el tema i cursos, he pensat en tornar a Italia i acabar els estudia allà, estar amb la família, buscar una feina també, però sé que si trobo un curs més interessant fora del meu país que em permet créixer, li donaria una oportunitat, ara el que més present tinc és el cost que em suposaria tot això, perquè viatjar costa diners.

Sveva, 20 anys. Itàlia.

Sí, sens dubte. A Portugal.

Nil Priego, 20 anys, Vic.

Què ha estat el més difícil de viure fora?

 Realment t’has de preocupar de tot. Quan vius amb els pares realment no te n’adones compte de tot el que t’has de preocupar. A vegades tinc un dia lliure i me’l passo sencer a casa fent la feina de la llar, i n’hi ha molta. Aprecies molt la teva mare fora de casa, ara mateix em sembla un somni arribar a casa i veure tota la feina feta.

Chiara Greselin, 22 anys, Itàlia.

El més difícil de viure fora és trobar casa. En dos setmanes ens mudem a Lleida i encara no hem començat a buscar casa. Aquesta és la única dificultat i la part més avorrida de viure lluny del teu país i viatjar per Europa, l’únic que evitaria .

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia

Quan et comences adaptar i a conèixer gent és quan has de marxar, i toca despedir-se.

Gianluca Pin , 25 anys,Itàlia.

Què opines del nostre institut? T’has sentit acollit/da?

La gent és molt simpàtica, els professors sobretot, des de un bon principi ens han acollit i ens han fet sentir molt còmodes. 

Kristian Girne, 20 anys, Lleida. 

M’he sentit benvingut, especialment durant la xerrada d’inici de curs al gimnàs i crec que l’Institut de Vic és molt més similar a un institut que no pas a la universitat, com als Països Baixos que donava la sensació d’estar en una. Aquí s’hi està molt bé, m’agraden les assignatures i els professors.

Luca Mosconi, 20 anys, Itàlia.

Em sembla bé, correcte, és semblant al meu institut a Itàlia i sí m’he sentit ben acollida per tothom.

Martina, 20 anys. Italia.

Recomanaries aquesta experiència? Perquè?

Si, la recomanaria per què t’obre molt la ment.

Martino Sbrozzi, 20 anys, Itàlia.

Si, que recomanaria l’experiència per què tal i com he dit, aquest tipus d’experiència et permet créixer molt com a persona i com a professional. Pots créixer per ambdues parts i seguir gaudint de viure amb amics i amb gent de la teva edat, així que recomanaria molt aquest curs.

Nicola Ceresoli, 20 anys, Itàlia.

Sempre recomano, cosas d’aquest tipus perquè et permeten obrir la ment  i conèixer coses diferents, viure afora i compartir el mateix amb més companys és algo que ho recomano totalment.

Sveva, 20 anys. Italia.

ALUMNES DE MÀRQUETING I PUBLICITAT IVIC

Salaheddin Al Moussati, Melania Svoboda, Laia Baulenas, Sara Blancafort, Sergi Casas i Elisabet Freixa

Projecte venda de panellets per la castanyada

El mes passat l’obrador de productes alimentaris de l’institut de Vic es va convertir en una pastisseria que treballava a tot drap sense oblidar la professionalitat per dur a terme següent el repte plantejat: elaborar panellets per als professorat de l’institut.

Vam tenir feina, vam treballar en equip i el resultat va ser molt profitós i gratificant:

  • Planificació: temporalització i repartiment de tasques.
  • Gestió de comandes.
  • Càlcul d’ingredients i dosificació.
  • Elaboració de panellets.
  • Envasat i etiquetat.
  • Anàlisi sensorial i venda.


Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑