Títol: Tècnic/a superior en Mecatrònica Industrial
Durada acadèmica: 2 anys
Horari marc: 15:00 a 21:20
Sistema Dual
MANNEQUIN CHALLENGE
Mòdul Professional 1: Sistemes mecànics.
UF1: Muntatge i ajust d'elements mecànics. 30h
UF2: Manteniment correctiu. 37h
UF3: Manteniment preventiu. 32h
Mòdul Professional 4: Elements de màquines.
UF1: Materials i tractaments. 33h
UF2: Cinemàtica de sistemes mecànics. 22h
UF3: Disseny de màquines. 44h
Mòdul Professional 5: Processos de fabricació.
UF1: Determinació de processos de fabricació. 9h
UF2: Mecanització. 47h
UF3: Soldadura. 43h
Mòdul Professional 6: Representació gràfica de sistemes mecatrònics.
UF1: Representació gràfica. 33h
UF2: Disseny Asssitit per Ordinador (DAO). 66h
Mòdul Professional 7: Configuració de sistemes mecatrònics.
UF1: Documentació de projectes mecatrònics. 17h
UF2: Desenvolupament de projectes mecatrònics. 82h
Mòdul Professional 8: Processos i gestió de manteniment i qualitat.
UF1: Gestió del manteniment. 33h
UF2: Gestió de la qualitat. 33h
Mòdul Professional 10: Simulació de sistemes mecatrònics.
UF1: Simulació de cèl·lules robotitzades i prototips mecatrònics. 33h
UF2: Simulació d'estacions automatitzades. 33h
Mòdul Professional 13: Projecte de mecatrònica industrial.
UF1: Projecte de mecatrònica industrial. 33h
Mòdul Professional 14: Formació en centres de treball (FCT).
UF1: Formació en centres de treball. 350h
Podeu trobar els llibres necessaris pel 2n curs de Mecatrònica en el Llistat de Llibres IMC0 - Mecatrònica.
Aquest és el llistat de material que els alumnes necessitaran pel taller mecànic:
Material necessari pel taller Mecànic - IMC0.
Igual que en els mòduls MP01 i MP05, sempre que s'accedeixi als tallers s'han d'utilitzar els EPIs adequats.
Aquest any al cicle de grau superior de Mecatrònica industrial hem après a programar les ulleres Hololens 2 amb un software de l’empresa INNOVAE . Aquestes ulleres desenvolupades per l’empresa Microsoft són de realitat augmentada i permeten un aprenentatge innovador on l’alumne pot practicar lliçons pràctiques utilitzant imatges, vídeos i representacions gràfiques en 3D.
Els alumnes han realitzat plans de manteniment del torn del taller , per tal que l’any vinent els alumnes d’aquest cicle i del cicle de grau mitjà de Manteniment electromecànic puguin aprendre d’una manera innovadora com s’ha de mantenir el torn.
Aquest projecte ha estat finançat pels plans de recuperació i resiliència i amb col·laboració amb l’institut Miguel Altuna de Bergara (Gipuzkoa).